Task 9
Practice the dialogues above in pair in front of the class
use right intonation.
Grammar Focus
Task 10
Pay attention to the following sentences and mind in the
underlined words.
1.
I am studying English now
2.
The students are doing German’s tasks at
present
3.
Listen! Somebody is knocking at the door
4.
Is Tono improving his English?
5.
It is not raining heavily now.
6.
Idha is reading “Ranjau-ranjau Cinta”
now.
7.
My mom and my sister are cooking in the
kitchen
8.
Watch! The boy is climbing a tree.
Task 11
Do you what kind of sntences which are underlined in task
10?
Notes :
1.
All the underlined words above exist in “present
continuous tense”
2.
The form of “present continuous tense” is.
3.
The use of “Present Countinuous Tense” are as
follows :
a.
It is to indicate that an action is still going
on when we speak.
Examples : - We are listening to the teacher at present.
-
Miss Ery is standing in front of the black board
now.
b.
It is to indicate that a habitual activity is
going on now.
Examples : - Mr. Aris is teaching English this years.
-
The students are studying French this semester.
c.
It can be used after the exclamation words.
Examples : - Look! The old mn is crossing the street
-
Listen! The children as singing in the class
4.
Time signals that can be used in “Present
Continuous Tense”
-
Now
-
At present
-
Right now
-
At this moment
-
This..
5.
The following verbs are eldom used “Present
Continuous tense”
Examples : - I believe
what the says
-
Mira hates cats
-
She seems very upset today
Task 12
Put the verbs in brackets into the “Present Continuous
Tense”
Example :
1. Mother
(visit) a friend. But I (stay) at home.
2. We
(wait) for the bus. It (come) now
3. The
bus (stop) in front of the office and the passengers (get) off.
4. You
forget something; we (begin) a new lesson.
5. He
(explain) it to you, but you (not listen)
6. Tono
(work) while Ali (have) his vacation
7. She
(cook) and I (help) her.
8. He
(do) a lot of work and he (enjoy) every minute of it.
9. The
boy (hold) his mother’s hand, he (cry)
10. I
(not do) anything
11. You
(not tell) the truth
12. It
(rain)
Yes, it (rain)
very hard. You can’t go out yet.
13. Who
(make) that horrible noise?
It’s your uncle.
He (practice) violin.
14. Where
is Tono? He (lie) under the car.
15. Why
you (type) so fast?
16. It
is a lovely day. The sun (shine) and the bird (sing).
17. My
aunt does not usually make cakes on modays, but she (make) one today as
hersister (come) to tea tomorrow
18. What
is the strange smell?
The people next
door (cook) cabbages.
19. Tono
usually feeds the hens, but I (do) it today as he is not well
20. What
you (read) now?
I (read)
‘Ranjau-ranjau Cinta’
Terjemahan
tugas 9
Praktek dialog di
atas pada pasangan di depan kelas menggunakan intonasi yang tepat .
Grammar Focus
tugas 10
Perhatikan
kalimat-kalimat berikut dan pikiran dalam kata-kata yang digarisbawahi .
1 . Saya belajar
bahasa Inggris sekarang
2 . Para siswa
melakukan tugas-tugas Jerman itu saat ini
3 . Dengarkan !
Seseorang mengetuk pintu
4 . Apakah Tono
meningkatkan bahasa Inggris-nya ?
5 . Hal ini tidak
hujan berat sekarang .
6 . Idha membaca
" Ranjau - ranjau Cinta " sekarang .
7 . Ibuku dan
adikku sedang memasak di dapur
8 . Perhatikan !
Anak laki-laki itu sedang memanjat pohon .
tugas 11
Apakah Anda apa
kalimat yang digarisbawahi dalam tugas 10 ?
Catatan :
1 . Semua kata
yang digarisbawahi di atas ada di " present continuous tense "
2 . Bentuk "
present continuous tense " adalah .
3 . Penggunaan
" Hadir countinuous Tense " adalah sebagai berikut :
a . Hal ini untuk
menunjukkan bahwa tindakan masih berlangsung ketika kita berbicara .
Contoh : - Kami
mendengarkan guru saat ini.
- Nona Ery
berdiri di depan papan tulis sekarang .
b . Hal ini untuk
menunjukkan bahwa suatu kegiatan rutin yang sedang terjadi sekarang .
Contoh : - Mr
Aris adalah mengajar bahasa Inggris tahun ini .
- Para siswa
belajar bahasa Prancis semester ini .
c . Hal ini dapat
digunakan setelah kata-kata seru .
Contoh : - Lihat!
The mn tua menyeberang jalan
- Dengarkan!
Anak-anak seperti menyanyi di kelas
4 . Sinyal waktu
yang dapat digunakan dalam " Present Continous Tense "
- Sekarang
- Saat ini
- Sekarang
- Pada saat ini
- Ini ..
5 . Kata kerja
berikut eldom digunakan " Present Continous tense "
Contoh : - Saya
percaya apa yang dikatakan
- Mira membenci
kucing
- Dia tampaknya
sangat marah hari ini
tugas 12
Masukkan kata
kerja dalam kurung ke dalam " Present Continous Tense "
contoh:
1 . Ibu (
mengunjungi ) teman . Tapi aku ( tinggal ) di rumah .
2 . Kami (tunggu
) untuk bus . Ini ( datang ) sekarang
3 . Bus (
berhenti ) di depan kantor dan penumpang ( mendapatkan ) off .
4 . Anda lupa
sesuatu , kami ( mulai ) pelajaran baru .
5 . Dia (jelaskan
) kepada Anda , tetapi Anda ( tidak mendengarkan )
6 . Tono ( kerja
) , sementara Ali ( memiliki ) liburannya
7 . Dia ( memasak
) dan I ( help) nya .
8 . Dia (
melakukan ) banyak pekerjaan dan dia ( menikmati ) setiap menitnya .
9 . Anak
laki-laki ( ditahan) tangan ibunya , dia ( menangis )
10 . Aku ( tidak)
apa-apa
11 . Anda ( tidak
tahu) yang sebenarnya
12 . Ini (hujan )
Ya, itu ( hujan )
sangat sulit . Anda tidak bisa keluar lagi .
13 . Siapa (
membuat ) yang suara mengerikan ?
Ini pamanmu . Dia
( praktek) biola .
14 . Dimana Tono
? Dia ( kebohongan ) di bawah mobil .
15 . Mengapa Anda
(tipe ) begitu cepat ?
16 . Ini adalah
hari yang indah . Matahari ( bersinar ) dan burung ( menyanyi ) .
17 . Bibi saya
biasanya tidak membuat kue di modays , tapi dia ( membuat ) satu hari ini
sebagai hersister ( datang ) ke teh besok
18 . Apa bau aneh
?
Orang-orang di
sebelah ( memasak ) kubis .
19 . Tono
biasanya memberi makan ayam , tapi aku ( melakukan ) hari ini karena ia tidak
baik
20 . Apa yang
Anda ( baca ) sekarang ?
I ( baca ) ' Ranjau
- ranjau Cinta '
Tidak ada komentar:
Posting Komentar